ברוב של 59 ח"כים: חוק ההשעיה עבר בקריאה ראשונה

איתי גדסי No Comments on ברוב של 59 ח"כים: חוק ההשעיה עבר בקריאה ראשונה

ברוב של 59 תומכים מול 52 מתנגדים, אישרה הכנסת היום בקריאה ראשונה את חוק ההשעיה שיזם ראש הממשלה בנימין נתניהו • החוק מאפשר ברוב מיוחד להשעות חבר כנסת מתפקידו אם התנהגותו חרגה מכללי ההתנהגות

22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברוב של 59 תומכים מול 52 מתנגדים, אישרה מליאת הכנסת היום (שני) בקריאה ראשונה את חוק ההשעיה שיזם ראש הממשלה בנימין נתניהו שמאפשר ברוב מיוחד להשעות חבר כנסת מתפקידו אם התנהגותו חרגה מכללי ההתנהגות המצופים ממנו.

על פי ההצעה, תיקון לחוק יסוד: הכנסת, יאפשר להשעות חבר כנסת ברוב של 90 חברים. במקרים חמורים ההשעיה תהיה תקפה עד לסוף הקדנציה ותביא לכניסת המועמד הבא אחריו ברשימה.

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, הודיע לפני ההצבעה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי רצוי שהצעת חוק ההשעייה תעבור ברוב של 61, לדבריו, "ההצעה אינה מתקנת סעיף משוריין, אך נשאלת השאלה אם יש בה שינוי במשתמע של העקרונות הקבועים בסעיף 4 לחוק יסוד: הכנסת, ובפרט עקרון השוויון בבחירות. יש להביא בחשבון שתיטען טענה שהשעיית ח"כ, היכולה להגיע עד כדי הדחתו, מהווה פגיעה בעיקרון השיוויון הקבוע בחוק יסוד הכנסת".

ח"כ ציפי לבני אמרה במהלך הדיון כי "אם חוק ההשעיה יעבור, לא יתווסף גרם אחד של ביטחון למדינת ישראל. כל זה קורה כי הממשלה פחדנית וחלשה ולא יודעת להתמודד עם הטרור. אתם החלשים בסיפור הזה ואנחנו החזקים".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג אמר כי "מדובר בבית דין שדה של פוליטיקאים. כשיעבור החוק הזה, ייפול דבר בדמוקרטיה הישראלית. הוא מיותר לא רק בגלל מספר הח"כים הנדרש, אלא קודם כל כיוון שיש כלים קיימים בכנסת ומחוצה לה. חוק שמפקיד את גורלו של ח"כ בידיים של ח"כים בניגוד לרצון בוחריו – הוא חוק פסול מעיקרו, מסוכן, פורץ גדר ומערער את הדמוקרטיה הישראלית".

את הדיון סיכם השר זאב אלקין שאמר כי "ביקור משפחות המחבלים הוליד את החוק, אבל מאז היו עוד כמה סיבות להביא אותו. חברי כנסת בבית הזה יצאו נגד מדינות ערב שהגדירו את חיזבאללה כארגון טרור. מדינה חפצת חיים חייבת להגן על עצמה, ולא דרך ציוצים ופוסטים בפייסבוק שמגנים את הח"כים הערבים. אתם מגנים בכאילו ומגינים עליהם בחיים האמיתיים. הסיבה לכך כי היא כי אתם במחנה הציוני ויש עתיד תלויים בקולות שלהם כי בלעדיהם אין לממשלת שמאל סיכוי להקים ממשלה".



0 תגובות